Informacije o daljnjem održavanju nastave na daljinu

Poštovane kolegice i kolege studenti,

završio je prvi tjedan rada na daljinu.

Nadam se da ste svi dobro i da nema većih posljedica od jučerašnjeg potresa. Nadam se i da nitko nije pozitivan na korona virus.

Zahvaljujem svima koji su doprinijeli da ovaj prijelaz s klasične nastave na beskontaktnu bude ovako uspješan. Iako je bilo dosta problema, sve je prošlo bez unošenja nervoze, a većina nastave se odradila s čim i kako je bilo moguće, a neki su koristili  i dodatne komunikacijske kanale.

Održana je nastava na svim kolegijima za koje je ovaj tjedan planirana nastava (na nekima potpuno online, a na nekima su kontaktirani studenti Moodlom, e-mailom, … i dobili su određene zadatke). Većina profesora je (uz Moodle i druge kanale) nastavu održala u realnom vremenu sa Zoom ili Skype aplikacijom.

Najveći problem je brzina i dostupnost Moodle sustava. Kad su prethodnih godina na tome  radila 2-3 profesora i 30-ak studenata te nije bilo ovako velikog pritiska na sve druge aplikacije, moglo se korektno raditi i nismo trošili novac da osiguramo više od toga. Preko vikenda smo radili na tome i tijekom tjedna ćemo preseliti sve na brži i propusniji server. No, mogući su i neki problemi dok se to bude radilo. Trebati će i Moodle, ali i Edunet preseliti. Stoga sam profesorima predložio i da imaju neke druge komunikacijske kanale prema vama (e-mail, društvene mreže, …).

Drugi problem je što je dosta novosti u radu na ovakav način i treba vremena da se prilagodimo. Zbog toga smo osigurali osobu koja će Vam biti na raspolaganju oko svega vezanog uz održavanje nastave na daljinu. To je naš bivši učenik Dino Šalković kojeg možete kontaktirati na sistemac@vhzk.hr.

Bilo bi dobro da ga kontaktirate e-mailom s opisom problema, a ukoliko je potrebno, a smatram da će biti takvih slučajeva, ostavite mu i broj telefona da Vas kontaktira. Da se ne desi da ga bezuspješno u isto vrijeme pokušava dobiti više ljudi. Baš zbog problema s preopterećenosti sustava, ali i da izbjegnemo da istodobno svi trebaju neku pomoć, pomaknuli smo ovaj tjedan nastavu po studijima za po pola sata.

Trenutno su na snazi neke odluke Stožera civilne zaštite RH u svrhu sprječavanja širenja zaraze novim koronavirusom (link na objave https://www.koronavirus.hr), a i MZO je uputilo nekoliko dopisa i uputa. Sve to definira naš daljnji rad.

Temeljem toga, nastavnici i asistenti prilagođavaju i provode nastavu on-line i off-line metodama od kuće. On-line nastava podrazumijeva rad u realnom vremenu i interakciju nastavnik-student u realnom vremenu. Davanje materijala iz kojih će student učiti ili zadavanje nekih seminarskih radnji, pa čak i stavljanje snimljenih predavanja nije on-line već off-line nastava. Da bi nastavnici mogli komunicirati sa studentima kao da ste na kontaktnoj nastavi, predložili smo da koristite Zoom, jer je vrlo jednostavan alat.

Sustav smo testirali ovaj tjedan i pokazao se dosta dobar (neki su koristili Skype). Kao i kod kontaktne nastave, dio studenata je sudjelovao, a dio se samo prijavio i tko zna što radio no želja nam je da vas se što više aktivno uključi.

Cilj je da svi nastavnici imaju neki oblik kontakta sa studentima u terminu kad im je predviđena nastava. Moglo bi prvih dana biti problema sa Edunetom i Moodlom tijekom migracije sustava na nove servere, no Zoom i Skype bi trebali normalno raditi. Nema tu univerzalnog recepta i nastavnici će kombinirati razne oblike nastave kako smatraju da je najbolje, no u vrijeme nastave će nastojati biti on-line sa studentima, jer je to način kako vas aktivirati i motivirati na rad. Time će dobiti i povratnu informaciju o prisutnosti koja je uvjet za dobivanje drugog potpisa i pristupa ispitu. Stručnjaci kažu da je kod učenja na daljinu najbolje kombinirati on-line i off-line nastavu, pa će to većina nastavnika nastojati ostvariti.

Prema svemu što znamo, ovakav oblik nastave bi se mogao još tjednima održavati te je bitno da nastavu organiziramo kao da će do kraja semestra biti beskontaktna. Nadamo se da ćemo se vratiti u predavaonice što prije, no moramo biti spremni i da ovo potraje do svibnja ili lipnja. Poseban problem su smjernice vezane uz kolokvije, no o tome ćemo donijeti službene odluke i objaviti Vam ih uskoro.

Za sva pitanja vezana uz nastavu obratite se prodekanu za nastavu, ukoliko se radi o organizacijskim pitanjima, a za alate za pristup nastavi (Moodle i ZOOM) se obratite kolegi Dini Šalkoviću na sistemac@vhzk.hr.

Objavio: Nenad Sikirica
Datum objave: 22.03.2020.
Oznake:
Preporuči:

Linkovi

&