Vrednovanje na daljinu

Poštovane studentice i studenti,

protekla su tri tjedna nastave na daljinu.

Nadam se da ste vi i Vaši najbliži pošteđeni Corona virusa.

Svi zajedno se trudimo da, koliko je maksimalno moguće, prevladamo sve poteškoće koja ona donosi. Uspjeli smo osigurati sve potrebne alate da krenemo s nastavom, a zatim smo popunjavali praznine i sada imamo sve tehnološke pretpostavke za uspješan rad.

Naravno, i Vi i profesori imate sada dodatne izazove kako sve to optimalno koristiti. U nekim drugim vremenima imali bi sastanak na kojem bi Vas upoznali sa sustavima, održali obuku za rad na njima, dali primjerene rokove za prilagodbu, ….

Zahvaljujem na razumijevanju situacije i naporima koje svi morate ulagati da bi sve ove promjene usvojili.

Svjestan sam da nije sve tako jednostavno, kako se često prezentira. Nemaju svi računala samo za sebe, niti prostor gdje se mogu izolirati za nastavu, brzine interneta nisu svagdje dovoljne za rad, neki studenti rade….

Pokušavamo koristiti alate koji su za studente besplatni. No, molim sve studente koji još nemaju tehnološku mogućnost, da osiguraju mogućnost kontakta s profesorima koristeći zvuk. Većina računala ima tu mogućnost, no ako nema, ili koristite mobilne telefone, dobro je imati slušalice s mikrofonom.

 Sada nam je fokus na vrednovanju na daljinu.

Vrednovanje na daljinu se sastoji od provjera raznih kognitivnih nivoa znanja primjenom mnoštva raspoloživih tehnologija, u on-line i off-line radu.

U klasičnoj nastavi studenti smatraju kolokvij glavnim načinom vrednovanja njihovih postignuća. Kolokvij smo sve ove godine provodili na Veleučilištu u predavaonici i takav oblik ne možemo preslikati na on-line provjeru. Stoga sam molio sve profesore da pričekaju s kolokvijima, koliko je to moguće.

Čekali smo upute od strane MZO koje je jučer objavilo preporuke, od kojih se većina odnosi na učenike srednjih škola, ali se mogu, uz odgovarajuće prilagodbe, primijeniti i u visokom obrazovanju. U dokumentu se nalazi i zaseban dio koji se odnosi na preporuke u visokom obrazovanju.

 Cjeloviti dokument možete pronaći na mrežnim stranicama https://skolazazivot.hr/upute-za-vrednovanje-i-ocjenjivanje-tijekom-nastave-na-daljinu/

 

Veleučilište već od prvog dana rada na daljinu primjenjuje te preporuke. Zbog toga smo toliko inzistirali na nastavi u realnom vremenu, korištenju videokonferencija, Moodle alata,….

Time je omogućeno više vrsta  provjera znanja u realnom vremenu, kroz aktivnost, sudjelovanje u rješavanju problema, kratke provjere razumijevanja gdje student u roku nekoliko minuta riješi i vrati zadatak, gdje ste uključeni u raspravu kao da ste na nastavi u predavaonici.

Ako tome dodamo dio off-line nastave kroz seminare, prezentacije, istraživačke projekte, analize, kritičke osvrte, programiranje, personalizirane zadatke i slično, profesori će imati dovoljno elemenata za vrednovanje.

Ovo kontinuirano on-line praćenje rada u realnom vremenu te  domaće zadaće i seminarske radnje mogu provjeravati sve kognitivne razine znanja. Kolokviji su samo jedna od metoda vrednovanja.

Ne znamo koliko će trajati nastava na daljinu. Vjerojatno je da ćemo ispite održavati na Veleučilištu, no moguće je i da ćemo akademsku, ili barem nastavnu, godinu završiti na daljinu. U oba slučaja bitno je kontinuirano vrednovanje Vašeg rada.

Imamo tri različita studija na Veleučilištu, mnoštvo različitih kolegija i tome prilagođenih metoda poučavanja. Stoga profesori imaju punu autonomiju u provođenju vrednovanja znanja, a Vas molim da što više sudjelujete u aktivnostima koje provode kako biste imali što više elemenata kod donošenja konačne ocjene, ali i, što je puno važnije, zadovoljili iskaze kojima se izražava što student treba znati, razumjeti i biti u stanju pokazati nakon što završi proces učenja, odnosno, ishode učenja kolegija.

Objavio: Nenad Sikirica
Datum objave: 05.04.2020.
Oznake:
Preporuči:

Linkovi

&