USPJEŠNO OBAVLJENA SAMOANALIZA VELEUČILIŠTA HRVATSKO ZAGORJE KRAPINA
Veleučilište Hrvatsko zagorje Krapina tijekom cijele 2017. godine aktivno je sudjelovalo u velikom europskom projektu vezanom uz unapređenje sustava kvalitete na visokim učilištima.
Veleučilište je bila jedna od četiri institucija iz Republike Hrvatske koja je sudjelovala na projektu EURASHE-a (European Association of Institutions in Higher Education) tzv. BuildPHE (Build Proffesional Higher Education).
Većina aktivnosti u projektu BuildPHE održavala se upravo u samom sjedištu EURASHE-a, galeriji Ravenstein, u Bruxellesu, Belgiji u razdoblju od 06. do 10. veljače 2017. godine.
( www.eurashe.eu/contacts).
Temeljni cilj projekta bio je poticati promjene u institucionalnim politikama i primjeni, iskorištavanjem snage procesa osiguranja kvalitete kako bi se identificirali problemi i donijela rješenja. Dizajn tih rješenja oslanja se na prikupljanje i analizu načina učenja iz iskustava drugih institucija u rješavanju sličnih problema.
Stoga, vrijednost tjedna obuke BuildPHE je bila pružanje odgovarajućeg foruma za detaljno razmatranje primjene i davanju mogućnosti donositeljima odluka iz institucija koje sudjeluju u učenju da nauče iskustva i prakse drugih.
Ovo je bila prilika kako bi se prikupile aktivnosti samo vrednovanja i aktivnosti prikupljanja najbolje prakse koje se provode u projektu, kako bi ih primijenili u prilagođene intervencije u svakoj od institucija koje su sudjelovale.
Sveukupno u projektu i tjednu obuke sudionici su:
- Razmjenjivali institucionalna iskustva: svaki sudionik je podijelio svoj vlastiti institucionalni kontekst i ukupnu strategiju za suradnjom u svijetu rada, koristeći svoju samo procjenu kao osnovu za njihovo predstavljanje.
- Upoznati sa prikupljanjem iskustava: svaki je sudionik prikupljao iskustva drugih sudionika te analizirao mogućnost i primjenjivost te prakse u vlastitom institucionalnom kontekstu.
- Prezentirali svoja iskustva te raspravljali o izazovima u njihovoj provedbi i procesu. Nakon rasprava i prikupljanja informacija, sudionici su kolektivno analizirali svoj vlastiti institucionalni kontekst s posebnim ciljem identificiranja područja za unaprjeđenje ili stvaranje nove suradnje sa svijetom rada.
- Planirali unaprjeđenje institucionalne politike: nakon identificiranja područja za poboljšanje, sudionici su zajedno radili na prethodno navedenim akcijskim planovima, na temelju primjera najboljih iskustava kako bi se unaprijedila njihova aktivnost u tim područjima.
- Identificirali najučinkovitije pristupe: sudionici su pridonijeli identificiranju najdjelotvornijih pristupa poboljšanja u cjelini kako bi pridonijeli stvaranju cjelokupnog modela modalnih politika predviđenih daljnjim projektom.
U treningu su sudjelovale 24 osobe uključene u projekt BuildPhe.
Sudjelovali su nacionalni koordinatori, po jedan predstavnik svake pilot institucije, jedan predstavnik KIC-Malta, te dva predstavnika EURASHE-a.
VAŽNOST KRITERIJA U SAMOANALIZI:
Važan dio projekta jest dakako bilo temeljito napraviti samoanalizu na temelju EURASHE dokumenata. Svaki je kriterij bio temeljito obrađen u paralelnim skupinama.
Svaka se paralelna grupa bavila jednom ukupnom kategorijom, kao i profilom osoblja. U svakoj je grupi sudjelovalo oko sedam ili osam sudionika, te jedan institucionalni nacionalni koordinator po zemlji zajedno sa dva ili tri europska partnera projekta koji su olakšavali raspravu i prikupljali informacije na strukturirani način.
U svakoj od grupa, sudionicima su bile pružene prilike da izlože svoje identificirane primjere dobre prakse u svojim pilotima, te razmisle o mogućim područjima za poboljšanje.
U grupama se adresiralo kojom metodologijom se sudionici koriste na svojoj instituciji te što bi željeli pohvaliti ili promijeniti u istoj. Svaki kriterij je bio dobro razmotren, a krajnji cilj bio je postaviti ključno pitanje gdje bi odgovor bio dovoljan za procjenu kriterija.
Podjela kriterija i voditelja grupe:
Grupe
|
Kriteriji
|
Sudionici (voditelji)
|
1. Politika i strategija
|
Politika i strategija integracije; ciljevi i ishodi, regionalna integracija te programski tim.
|
Pet institucionalnih koordinatora, Michal Karpišek kao voditelj, zajedno sa Žarkom Nožicom i Milenom Kolarovom kao partnerima projekta.
|
- 1. Poučavanje i učenje
|
Metode razvijanja curriculuma, ishodi učenja, sadržaj učenja, metodologija učenja, okolina učenja, programski tim.
|
Pet institucionalnih koordinatora,
Alicia-Leonor Sauli-Miklavčič kao voditeljica, te Ivom Voldanovom kao partnericom projekta.
|
- 2. Istraživanje, razvoj i inovacije (RDI)
|
RDI red, RDI proces provođenja, RDI izlazi i ishodi, te programski tim.
|
Pet institucionalnih koordinatora, Alexandre Wipf kao voditelj, Marek Frankowicz te Anne Kraav kao partneri projekta.
|
*Kriterije za samoanalizu ustanova moguće je pronaći na stranicama EURASHE-a te u prilogu gdje se može preuzeti i kao voditelji kvalitete ispuniti kroz svih 10 kriterija i podkriterija.
Veliku pomoć kroz samoanalizu pružali su institucionalni koordinatori čiji kontakti su navedeni u tablici sudionika.
*Ispunjena verzija samoanalize pohranjena je na Veleučilištu Hrvatsko zagorje Krapina.